Invitatie la lectura- “Anii magici- Cum sa intelegem si sa rezolvam problemele copiilor”, Selma H. Fraiberg

In urma cu 60 de ani Selma Fraiberg scria aceasta carte pe care o consider de referinta pentru orice parinte de copil mic. Selma H. Fraiberg a fost profesor la Facultatea de Medicină din Michigan, psihoterapeut şi psihanalist de copii. Autoarea ne introduce in lumea magica a copilului mic, de la nastere si pana la varsta de sase ani, intr-o maniera accesibila, deschisa, scrisa cu multa atentie in termeni practici ai vietii de zi cu zi.

Recomand aceasta carte viitorilor sau proaspetilor parinti, educatorilor, medicilor pediatri si tuturor profesionistilor care au contact cu copii mici.

Trece prin toate problemele bebelusilor, legate de somn, alimentatie, control sfincterian, dezvoltare motorie, a limbajului, emotionala, pana la problematica mai complexa din jurul varstei de sase ani, legate de constiinta, probleme morale, disciplina, identitatea de gen, educatia sexuala samd. Este o carte care ne introduce in universul copiilor, cum percep ei lumea si realitatea inconjuratoare, ce inteleg ei din ea si ne invata cum sa fim alaturi de ei in aceasta calatorie magica!

Cartea o puteti cumpara aici!

Cuprins
Introducere de T. Berry Brazelton
Prefaţă

PARTEA I: INTRODUCERE
Totul despre vrăjitoare, căpcăuni, tigri şi sănătatea mentală
Fabulă
Ce este sănătatea mentală?
Ce este anxietatea?
În primul rând: un protector uman împotriva pericolului
Eul se apără de pericol
„Tigrul care râde”
Copilul mic, om de ştiinţă
Imaginaţia, intelectul şi sănătatea mentală

PARTEA A II-A: PRIMELE OPTSPREZECE LUNI
Nu mai picoti şi fii atent
Nou-născutul
De ce zâmbeşte copilul?
Lumea ca un puzzle
Despre a deveni o persoană
Cazul obiectului care dispare
Deplasarea şi perspectivele
Locomoţia şi sinele solitar
Sosesc misionarii
La optsprezece luni
Civilizarea şi nemulţumirile ei
La ce e bună teoria?
Programul de hrănire şi teoriile legate de acesta
Tulburări legate de anxietatea de separare.
Activitatea aduce cu sine şi probleme
Introducere în educaţia sfincteriană
Câteva tulburări legate de educaţia sfincteriană
Prevenirea tulburărilor prin detectarea lor din timp

PARTEA A III-A: OPTSPREZECE LUNI, PÂNĂ LA TREI ANI
În Brobdingnag
Magicianul
Abracadabra
Călătorie în Brobdingnag
Magia şi ştiinţa
„Eu”
Educaţia în spiritul realităţii
Formarea conştiinţei
Punctele slabe ale sistemului de control
Să-l ajutăm pe copil să-şi depăşească spaimele

PARTEA A IV-A: DE LA TREI LA ŞASE ANI
O schimbare în centrul universului
Către vârsta raţiunii
Oameni şi şoareci
„Cine sunt eu?” „De unde vin?”
Despre Complexul Oedip
Educaţia pentru iubire
Semnificaţia educaţiei sexuale
Dilema părinţilor
Până unde ar trebui să satisfacem curiozitatea copilului
Despre transmiterea informaţiilor referitoare la sex
Rolul educativ al părinţilor în etapa oedipiană
Identificarea
Despre a fi fată
Despre a fi băiat
Formarea conştiinţei
Zorii conştiinţei
Disciplina
Oprimat
Psihologia pedepsei
Dobândirea valorilor morale
Dreptul de a simţi

PARTEA A V-A: CONCLUZII
Spre viitor
Tot felul de destine
Lecţii din laboratoarele erorilor şi dezastrelor umane
Lecţii dintr-o instituţie model
Ne putem asigura împotriva nevrozei?